fredag 19. juni 2009

Event: Rent på ISAK

Denne uka har det skjedd store ting i bakgården på Kultursenteret ISAK. Der har Bolla og Lillebills teaterselskap blåst nytt liv i musikalen Rent, en historie om en gjeng ungdommer i Alphabet City i New York. De lever et hardt liv der vold, HIV/Aids, egoisme, pengemangel, narkotika og konflikter mellom venner og kjærester er kjente temaer. Som teaterselskapet selv sier: Det handler om å finne mot til å være seg selv. Det handler om å tørre å tenke utenfor boksen, for på den måten kan man finne kjærlighet og livsglede, selv om en dødelig sykdom og en sterk livsstil truer med å gjøre livet kort for mange av ungdommene i Alphabet City.

Jeg prøver å ikke superlativere for mye så jeg holder med unna klisjeene, men dette var virkelig sterkt gjort. Jeg så nettopp Chicago på Trøndelag Teater, men våger meg til å si at Bolla og Lillebills teaterselskap sin verson av Rent var enda bedre. Med et sterkt og nydelig skuespill, vakker sang og dans, en gripende og underholdende historie, og omgivelser som virkelig kom stykket til gode, leverte teaterselskapet en forestilling med utrolig høyt nivå. Makan til talentfulle ungdommer skal man lete lenge etter! Jeg satt enten med oppspilte øyne, bredt glis eller gråten i halsen gjennom hele kvelden, rett og slett overveldet. Vi gleder oss allerede til årets Bolla og Lillebillfestival. Selv om vi må vente helt til november.

Glem det med klisjeer, det er umulig å unngå. Alle elsker klisjeer.



















1 kommentar:

  1. åå, jeg har hørt mye bra om denne forestillingen, og er skikkelig lei meg for at jeg ikke fikk det med meg :( ELSKER bloggen forresten, er inne her ofte, men kommenterer nokså sjelden..

    SvarSlett