søndag 14. juni 2009

Litt info, spørsmål og småsnacks

Hei alle sammen! Det er utrolig morsomt å drive med denne bloggen når vi får så mange lesere og så mange flotte kommentarer. Tusen takk, og fortsett med det!

Nå som vi endelig har fått startet opp bloggen, et ønske vi har hatt veldig lenge, har vi også støtt på noen spørsmål og småproblemer som vi må ordne opp i. Vi skal fikse et bloggmøte veldig snart, sikkert i løpet av de nærmeste dagene, der vi skal diskutere dette, men da trenger vi også litt hjelp fra dere!

1. Vi har fått et par spørsmål om vi kan spørre de vi tar bilde av, om hvor klærne kommer fra. Vi skal selvfølgelig snakke om det, men personlig synes jeg at man skal bruke bildene våre til inspirasjon og se på helhetsinntrykket, istedet for å plukke antrekket fra hverandre og prøve å kopiere det. Uansett vil vi gjerne høre andre synspunkter på det!

2. Som dere kanskje la merke til, ble det ikke lagt ut noe gatemote-innlegg i går. Det beklager vi, vi har jo hittil lovt daglig oppdatering, men som de to veldig aktive jentene vi er, kan det være vanskelig å finne tid til å lete etter folk i byen. Dessuten har været vært veldig dårlig i det siste, og dette er også et problem. Spørsmålet er om vi skal satse på kvalitet eller kvantitet. Litt sjeldnere oppdateringer (ingen grunn til bekymringer, jeg ser fortsatt for meg flere oppdateringer i uka), med gatemote-bilder vi synes er ordentlig stilige. Eller vi kan fortsette med daglige oppdateringer, så langt det lar seg gjøre, med varierende kvalitet. Hva høres best ut?

3. I bloggbeskrivelsen står det at vi også skal dekke litt musikk og kultur i tillegg til gatemote. Vi lurer litt på hvor interesserte dere virkelig er i dette, og om vi skal satse på det. Vi regner med det i såfall blir litt konserter, teateroppstillinger osv, ting som skjer i Trondheim, men mest sannsynlig de eventene som ikke har 18-årsgrense, siden ingen av oss er myndige ennå. For min del høres det veldig interessant ut og kunne skrive om andre ting enn bare gatemote, siden jeg er veldig veldig interessert i annen kultur også. Men er dere like interessert?

4. Sist gang vi ikke hadde gatebilder å poste, løste vi problemet med et "antrekk-bilde" av meg selv, Fride. I går lot vi bloggen stå uoppdatert. Hvis dere er veldig interesserte i daglige oppdateringer (jeg skjønner at dere ønsker det, det er mye morsommere å følge med da), så er vi interesserte i å vite hva dere vil ha når vi ikke alltid greier å finne trøndere å ta bilde av. Vi kan gjøre bloggen litt mer personlig, anbefale noe, eller... nei vi er litt usikre, rett og slett! Hva vil dere ha?

Som sagt, er et bloggmøte på vei, og da vil vi ta deres synspunkter med i betraktning. Så ikke la denne sjansen gå fra deg, kommenter som bare det! Og vi har tall på hvor mange som leser bloggen, og det er ganske mange, så ikke prøv å lure dere unna! Tusen takk for hjelpa.

Fride og Hanna

14 kommentarer:

  1. Kjære trønderhuntere!
    Vi i Hodefestivalen er veldig interesserte i et ammarbeid med dere! Hode går jo av stabelen neste uke, og det kommer mange kule ungdommer til denne tilstellningen. Vi i Hode lurer på om dere kunne tenke dere å poste noen bilder fra festivalen? Kontakt oss!

    SvarSlett
  2. kom igjen da folkens, over hundre har vært innom siden jeg postet innlegget! Vi trenger deres meninger...

    Ingrid: sendte deg facebook-melding nettopp :)

    SvarSlett
  3. her kjem mine responds:

    for min del er det bileta eg er interesserte i, kor dei ulike plagga kjem fra bryr meg (ofte) ikkje. noko som er fint er å høyre om kva dei er opptatt av, inspirasjonskjelder og slikt :)

    ja, ja, JA! til kvalitet!!

    treng ikkje kulturoppdateringar sidan eg ikkje bur i Trondheim..

    musikkvideoa er fint når de ikkje har antrekk-bilete :)

    SvarSlett
  4. Hei!
    Jeg synes ikke det noen vits i at dere finner ut hvor klærne kommer fra, jeg er enig i at det er bedre om bildene fungerer som inspirasjon.
    Jeg synes det er veldig fint at dere skriver noen innlegg om hva som skjer i Trondheim, det er viktig å vite litt om de kule kulturelle muligheten man har i Trondheim og, men jeg synes ikke dere trenger å gjøre bloggen mer personlig, det er mer interessant å vite hva som skjer i Trondheim og generell streetstyle.
    men du må gjerne poste flere outfitbilder av deg sel, du så kjempefin ut!

    SvarSlett
  5. tusen takk! keep it comin!

    SvarSlett
  6. Jeg synes dere skal velge kvalitet framfor kvantitet, heller litt færre bilder av gatemote framfor å bare ta bilder av helt ok outfit's. Jeg følger bloggen uansett. Bilder av dere selv og deres egen styling er også noe jeg kunne tenkt meg =)
    Når det gjelder musikk og kultur, må dere gjerne gi hints om hva som skjer i byen - fra min side er det positivt
    Hilsen Cecilie

    SvarSlett
  7. KVALITET.
    Det er absoultt ikke krise hvis det ikke kommer noe nytt hver dag, heller noe som det er skikkelig kvalitet over!
    og gjerne kultur :D Kanskje en kombinasjon av kutur og mote? det dukker jo ofte originale folk opp på spesielle arangementer! Alt trenger ikke være mote, liksom, bare det er noe originalt og bemerkelsesverdig ved det!

    SvarSlett
  8. jeg synes ikke det har så stor betydnig hvor klærne kommer fra. vi skal bli inspirert og ikke kopiere stilene til andre.
    Helt greit om dere tar med litt kultur også, blir litt lesestoff for de faste kikkerne deres.

    Lykke til!

    SvarSlett
  9. Jeg synes ikke det er så viktig å spørre om hvor klærne kommer fra, og for meg er det heller ikke så viktig med andre ting enn motebilder.

    Jeg mener at en fin mellomting mellom kvalitet og kvantitet er bra. At det ikke oppdateres noen av dagene i uka er okei, men kanskje ikke mye mindre enn 5 dager i uka?

    Hvis dere ikke klarer å finne noen som er fine nok til å komm i bloggen, synes jeg det godt kan være spennende med bilde av en av dere selv om hva dere har på dere denne dagen...

    Stå på!! :)

    SvarSlett
  10. Jeg synes det er fint å få vite hvor klærne kommer fra! Får jo ikke mindre inspirasjon av den grunn.. Greit for oss som bare er nysgjerrig :)

    SvarSlett
  11. Jeg liker å se hvor ting er kjøpt. Er ikke alle som kopierer en stil selv om en vet hvor ting er kjøpt. Jeg synes det er fint å vite det, hvis du har sett etter lignende klær/tilbehør selv.

    SvarSlett
  12. Jeg liker også å se hvor ting er kjøpt. Synes gjerne dere kan poste bilder av dere selv innimellom. Og så synes jeg at dere gjerne kan stoppe litt flere menn også! Til gjengjeld er det jo meget god kvalitet over de herre.bildene dere har.

    Andrea

    SvarSlett
  13. Enig i at kvalitet er bedre enn kvantitet. Synes at man kan stort sett ha bilder uten tekst, men er det et antrekk som utmerker seg/en person som som utmerker seg - kan man kanskje ha et miniintervju av og til?

    Eller om man får tatt bilde av en "trønderkjendis" - er det jo litt gøy å vite hva de har på/hvor du handler etc. Litt sånn Sartorialist-aktig?

    Ellers så er jo deres egne outfit gøy også innimellom, morsomt å se hvem som står bak bloggen også!

    Uansett, utrolig bra tiltak med trønderhunter - det trenger vi jo her. Vi er jo litt fashion her i byen også.
    Og jeg hadde digget og vikariert i sommer - men har da ferie jeg også...

    Keep up the good work!!

    SvarSlett
  14. Takk for fin blogg!
    Jeg etterlyser bilde av eldre folk -det finnes vel stilige trøndere i alle aldre?

    SvarSlett